Ofte stil­lede spørgsmål

Her finder du svar på de spørgsmål, som vi oftest får fra vores kunder. Finder du ikke svaret på det, du søger? Så er du mere end velkommen til selv at stille os et spørgsmål.

Spørgsmål og svar om mad, levering og service
    Hvor mange køkkener kan man vælge imellem?

    Alt efter hvor du vil have leveret frokost, kan du vælge frit mellem 3-4 køkkener i Vejle og Silkeborg og op til 26 køkkener i København. 

    Se hvilke køkkener du kan vælge imellem i dit område.

    Hvor lang tid binder vi os for?

    Normalt kan en aftale opsiges med løbende måned + 1 måneds varsel, men I kan altid prøve os helt uforpligtende. 

    Ring til os på 3920 9700 eller send os en mail for at høre mere. 

    Hvad er det mindste antal kuverter, jeg kan bestille frokost til?

    Hos os kan du bestille ned til 1 kuvert, men langt de fleste køkkener har en minimumsbestilling på 5 eller 10 kuverter. 

    Se mere om de enkelte køkkener, og find deres minimum kuvertantal.

    Hvordan skifter vi køkken?

    Du skifter køkken ved at kontakte din faste kontaktperson eller ved at kontakte vores kundeservice

    Vi sørger for alt det praktiske, og vi hjælper gerne med at finde det helt rigtige køkken til jer. 

    Hvor længe kan maden holde sig?

    3 timers reglen

    Frokosten kan som udgangspunkt holde sig i 3 timer efter den forlader køkkenet ca. kl. 10.00. Det er det, man kalder 3-timers reglen.

    • For kolde retter træder reglen i kraft i det øjeblik de tages ud af kølerummet.
    • For varme retter begynder de 3 timer, når rettens kernetemperatur kommer under 65 grader. Da det er svært at måle kernetemperaturen på de varme retter under hele transporten, går man som udgangspunkt ud fra, at det sker, når frokosten forlader køkkenet.
    Hvad betyder bogstaverne (G, L, N), der står på en del af menuerne?

    Nogle køkkener markerer deres menuer med de mest almindelige allergener. Det er fx:

    • Gluten (G)
    • Lactose (L)
    • Nødder (N)


    Er du i tvivl om, hvorvidt en ret indeholder et allergen, kan du altid kontakte os, så finder vi ud af det for dig.

    Kan I tage højde for særlige hensyn? Fx allergi eller halal?

    Mange af de køkkener vi samarbejder med tilbyder en alternativ hovedret, der er tilpasset enten religiøse hensyn eller de mest almindelige allergier. 

    Vi sørger for at videreformidle de hensyn, der skal tages hos jer, når I skifter køkken.

    Kan man prøve jer helt uforpligtende?

    Ja, det kan I sagtens. Hvis I vil høre mere om, hvad en ordning indebærer, eller prøve vores frokostordning kan du kontakte os her.

Spørgsmål og svar om priser og aftale
    Hvad koster det?

    Hos os koster frokosten det samme, som når du handler direkte hos køkkenet. Hos os er det bare nemt og hurtigt at skifte til en ny leverandør, og du har altid den samme faste kontaktperson.

    Vil du regne på, hvad frokosten koster for jer? Så klik her.

    Hvorfor er alle priserne på jeres hjemmeside ekskl. moms?

    Der er fuldt fradrag på hele momsbeløbet når frokostordningen leveres fra en ekstern leverandør som Frokost.dk. Derfor er alle priser på www.frokost.dk oplyst eksklusiv moms.

    Læs mere om beskatning af frokostordninger på www.skat.dk

    Skal medarbejderne betale skat af frokosten, hvis de får frokost på arbejdet?

    Medarbejderen skal beskattes af værdien af frokostordningen, med mindre medarbejderen betaler virksomheden for frokosten. Det beløb som medarbejderen skal betale er:

    • 15 kr. pr. måltid hvis frokosten er eksklusiv drikkevarer
    • 20 kr. pr. måltid hvis drikkevarer (ud over postevand) er inkluderet i ordningen. 

    Læs mere om beskatning af frokostordninger på www.skat.dk.

    Hvor sent kan vi afbestille?

    Der kan foretages følgende ændringer inden for den angivne tidsramme:

    • Hverdagen før senest kl. 12.00:
      Ændringer på max +/- 5 kuverter (+/- 10 ved kunder over 40 kuverter)

    • 3 hverdage før senest kl. 12.00:
      Større ændringer og afbestilling af frokosten.

    • Hel mellemliggende uge: Køkkenskift
    Hvordan ændrer jeg min bestilling?

    Du kan nemt selv ændre din bestilling i vores kundeunivers.

    Du er også velkommen til at sende os en mail på frokost@frokost.dk eller give os et kald på 39209700. Så hjælper vi gerne med at justere din bestilling. 

    Folk der er tilmeldt frokostordningen kan også selv til- og afmelde sig frokosten en enkelt dag eller i en længere periode via vores app

    Hvor tit kan vi skifte køkken?

    I kan skifte køkken, så ofte I har lyst, vi skal bare vide det med minimum 1 mellemliggende uges varsel. 

    Når du synes, det er tid til at prøve et nyt køkken, tager du bare kontakt til jeres faste kontaktperson eller til kundeservice

    Hvad koster det at skifte køkken?

    Det er gratis at skifte mellem vores køkkener, og du betaler altid den samme pris for maden hos os, som hvis du handlede direkte med køkkenet. 

    Vær opmærksom på at vi opkræver en ekstra levering i forbindelse med køkkenskift. Det gør vi for at hente servicen tilbage til det køkken, som du skifter fra.  

    Hvad er "servicekontingent"?

    Servicekontingentet dækker alle de fordele, I får ved at være kunde hos os:

    • I kan frit skifte mellem vores køkkener, mens vores serviceteam tager sig af al kontakt til køkkener og transportører.
    • Vi besvarer jeres opkald indenfor 5 sekunder.
    • Vi besvarer mails samme dag, hvis vi har fået dem inden kl. 14.00.
    • I får med jævne mellemrum et gratis besøg af en af vores kundeansvarlige, som sørger for, at jeres frokostordning er tilpasset jeres behov og ønsker.

Fandt du ikke svaret på dit spørgsmål?

Hvis du ikke fandt svaret på dit spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os. Udfyld formularen herunder - så vender vi hurtigt tilbage med et svar til dig. 

Kan du ikke vente?

Ring til os på 39209700 og få svar med det samme. Vi lover at tage telefonen på under 5 sekunder på alle hverdage.

Tak for dit spørgsmål

Tak fordi du har stillet os et spørgsmål.

Dit spørgsmål er sendt til vores kundeservice, og vi vender tilbage til dig så hurtigt som muligt, og som regel indenfor 1-2 timer hvis det er en hverdag mellem 8.00 og 15.00.

Kan du ikke vente så længe så er du altid velkommen til at ringe til os på 39 20 97 00.

Send os et spørgsmål

Du skal skrive et spørgsmål for at kunne sende formularen
Du skal skrive dit navn før du kan sende dit spørgsmål
Du skal udfylde din E-mailadresse for at sende dit spørgsmål

The form contains errors

  • {{validation.errorMessage}}
Søgning
  • Forside